Op naar huis!!

6 december 2013 - Schiphol, Nederland

Namaste allemaal,

Vandaag gaan we dan alweer naar huis, het is omgevlogen en het voelt alsof ik 5 maanden ben weggeweest ipv weken. De taxi is op tijd en dropt me op het vliegveld. Ik check me bagage in en ga hier ook nog even shoppen, zoveel winkeltjes dat ik me ontbijt moet opeten bij de gate net voordat we kunnen gaan boarden. Ik heb nu nog 20 roepies over, leuk voor mezelf als souvenir!

De vlucht gaat voorspoedig, wel niet zo lekker als de heen vlucht maar met een paar filmpjes wordt het een stuk beter uit te houden. Om me heen zitten allemaal Finnen zich helemaal vol te gieten met drank. Ik vraag aan de stewardes of ze cola heeft en ze zegt, nee alleen water of wijn.....stelletje alcholisten daar!!!

Zodra ze de landing inzetten naar Vantaa Airport zie je het prachtige Finse landschap, het heeft hier al flink gesneeuwd, dus het echte kerstgevoel komt helemaal bij me naar boven, werkelijk prachtig!!!

Geland en wel ga ik toch maar eens opzoek naar iemand die me kan vertellen of ik misschien toch niet me vlucht nog kan omboeken naar vanmiddag ipv morgen ochtend. Ik heb me slaapzak en kussentje bij me, maar ik kan het altijd proberen. Ik vraag het aan de stewardessen en die geven mij instructies om naar de helpdesk te komen. Die ga ik eerst maar eens opzoeken.

Daar aangekomen leg ik de vrouw uit dat ik eigenlijk me vlucht morgen ochtned heb naar Amsterdan, maar dat ik weet dat er vanmiddag ook nog 1 gaat en of het mogelijk is dat ik misschien nog omgeboekt kan worden naar vanmiddag. Ik moet me ticket laten zien en ze zegt dat het een niet om te boeken ticket is. Ze begint in het Fins tegen haar collega en wacht rustig af....dan zegt ze, ik boek je om omdat het bijna kerst is! Dan vraag ik haar wat het me gaat kosten, niks zegt ze ook omdat het bijna kerst is.....WAT!!! Ik begin spontaan te janken en als die balie niet zo hoog was zou ik haar zoenen zeg ik tegen haar, daar moet ze erg om lachen. Ze regeld het met me bagage en zegt dat de vlucht wel vertraging heeft, maar dat komt voor mij alleen maar mooi uit dan kan ik nog ff roken en eten! En trouwens alles is beter dat 17 uur op een vliegveld rondhangen. En later bedacht ik me ook, stel dat hij nu geannuleerd zou worden, dan moeten ze me een hotel aanbieden en hoef ik als nog niet op het vliegveld te slapen!

Na iedereen op de hoogte gesteld te hebben, gerookt, gegeten en gedronken te hebben, kunnen we uiteindelijk om 17 uur boarden. De vlucht verloopt snel en voorspoedig. Heb leuke buren, 2 Finse jongens die gaan zuipen en roken in Amsterdam.

Aangekomen op Schiphol rook ik nog even een peukie is de sportsbar en loop ik naar de bagage claim. Ik kan het allemaal op me gemakkie doen, want ik ga met de trein naar Hilversum en daar komen ze me oppikken. Als ik aan kom lopen bij de bagage band, zie ik me tas er al op liggen.....is het toch helemaal goed gegaan!!!!

Ik loop de schuifdeuren uit en daar staat Hanne, die zat in Leiden en die dacht ik ga haar in ieder geval ophalen en een baloon geven.....en een pak melk!! Harstikke leuk! We hebben nog samen een peukie gerookt voordat zij weer naar haar moeder toe ging en ik met de trein naar Hilversum. De treinrit duurde 45 minuten en aangekomen op Hilversum Noord staan me moeder en Sanne me al op te wachten....joepie!!!! Op naar huis!!

Als we aankomen bij mij thuis drinken we daar nog wat en verplaatsten we het hele zwikkie naar Dronten, op naar me kinderen!!!

Het is gek hoe goed me lijf weer alles oppakt, als een robot zit alles er nog in, maar in me hoofd gebeurt nog van alles door elkaar. Vaak zit ik ineens weer in de bus of in de trein in India, hoor ik geluiden die echt niet in Nederland kunnen en dromen doe ik alles door elkaar. Het zal nog wel even tijd nodig hebben voordat me hoofd alles weer op een rijtje heeft (voor zover dat nog kan!) Ik moet alle indrukken en gesprekken die ik meegekregen heb gaan verwerken en eruit halen wat voor mij belangrijk is. Gelukkig heb ik nog een paar dagen vrij want ik merk dat nu ik echt thuis ben, vooral de vermoeidheid inkickt, ik wil de hele dag wel slapen, maar gelukkig heb ik genoeg shit om op te ruimen om me in ieder geval een paar uurtjes per dag wakker te houden!!

Nu ik weer een paar dagen terug ben in Nederland merk ik, dat ik blij ben dat ik weer thuis ben, maar ik mis het reizen wel al, iedere dag nieuwe ervaringen, uberhaupt dingen doen die je thuis niet doet.... Op naar me volgende reis om te plannen!

Ik wil iedereen bedanken die me op me India reis gevolgd heeft en berichtjes achter gelaten heeft. Het is echt leuk om te zien en te lezen dat mensen het leuk vinden om me blog te lezen. Dank jullie wel allemaal en hopelijk gaan jullie weer mee op de volgende reis!!!

Nogmaals bedankt en tot de volgende keer!

Veuvje

1. Hans & Karin:
    Welkom thuis.
    We zijn blij dat het je gelukt is om heel thuis te komen.
  2. Mammie:
    10 december 2013
    Het is raar om nu nog een reactie te geven omdat ik je het hele weekend lekker thuis heb gehad maar ik ben erg blij dat je het weer veilig overleefd hebt en ja ik zal je volgende reis wel weer op de voet volgen xxx moeders
  3. Sonja:
    10 december 2013
    Ben blij dat je weer heelhuids thuis bent gekomen, met een berg aan herinneringen en nieuwe ervaringen. Jij bedankt voor al die weken leesplezier, het was iedere keer weer even heerlijk "meegezogen" worden in jouw India avontuur!!!
    Tot gauw!!
  4. Hanne:
    10 december 2013
    Welkom thuis, heb genoten van al je verhalen! Dikke kus
  5. Frank:
    15 december 2013
    Vivian,

Het was mooi om je avonturen in India mee te lezen.
    Herkenbaar, de route die je afgelegd hebt.
    Stoer dat je dit gedaan hebt.

Succes met acclimatiseren in NL.
    Frank