Delhi dag 1

4 december 2013 - Delhi, India

Namaste allemaal,

Vandaag was de bedoeling om lekker te gaan shoppen en misschien nog even naar Humayun`s Tombe te gaan, maar ik schrok pas wakker om 12 uur.....oeps.... Snel nog even ontbijt bestelt, wat geen reet voorstelde en op naar Connaught Place, het meisje in de trein zei dat ze daar een leuke markt hebben voor souveniers te kopen....

Aangekomen daar....alles gesloten, maar dan ook echt alles! Vandaag en morgen zijn er verkiezingen in India en dat betekend een holiday dag voor iedereen. Wat kleine eet en drink shopjes zijn open en de gouverment shopjes zijn open, maar die zijn vaak erg duur. Na wat heel en weer gezeul met riksja`s om naar Humayun`s Tombe te gaan bereik in om 15 uur eindelijk de Tombe.

Het is prachtig, hij lijkt qua bouwstijl veel op Taj, aan alle vier de kanten symetrisch, maar gebouwd uit rood zandsteen. Wat ik begrijp liggen er 128 tombes verspreid over het gebouw. Er staan ook nog wat andere kleinere tombes op de zelfde grond, allemaal hebben ze iets prachtigs. De een is simpel en de ander is groot en patserig, maar dat past hier wel in India!

Na een uur rond gelopen te hebben, heb ik me af laten zetten bij de Mac Donalds, even een vergelijkend waren onderzoekje doen. Ik heb gekozen voor de Chicken Maharadja Burger en frietjes. En whoehoe ze hebben mayonaise!!! De burger is oke maar toch mis je het rundvlees, een lekkere Big Tasty met bacon.....jammie jammie jammie....laat het ze hier maar niet horen!

Vanuit hier weer terug naar me hotel, hopelijk vanavond een beetje optijd slapen en me tas in pakken, want morgen middag vertrek ik naar me laatste hotel, vlakbij het vliegveld.

Hopelijk morgen toch nog shoppen!

Veuvje

1. Hanne:
    4 december 2013
    Yes chicky, je komt bijna naar huis!
    Wat was ik blij dat ik je gisteren even heb gesproken, fijn om je stem even te horen. Zijn nou morgen ook de shops gesloten? Dus dan kan je niet meer shoppen? Das jammer...! Zal ik zaterdag een Big Tasty voor je halen? ;-)
    dikke kus en tot heeeeeeeel snel!!!!
  2. Mammie:
    4 december 2013
    Gelukkig lekker uitgeslapen heb je verdiend en nee hanne want zaterdag eten we frietje zuurvlees speciaal besteld ;)
    Nou shop ze morgen en kijk uit dat je rugzak niet scheurt
    Xxxx
  3. Karin:
    4 december 2013
    Vivian wens je alvast een goede reis terug. Geniet nog even de laatste dagen van India en het lekkere weer. Groetjes Karin vd Wal
  4. Tineke:
    5 december 2013
    goede reis terug, groetjes Tineke
  5. Yvonne:
    5 december 2013
    Hi Viev, je avontuur zit er bijna op! Goede reis terug naar huis! X
  6. Killian:
    7 december 2013
    Ziet er wel erg lekker uit die burger...
    Ik moest nog wat verhalen inhalen van je, maar ben nu bij :)
    Wat ben ik ontzettend jaloers op je. Ik hoop dat je ontzettend genoten hebt. Ik loop binnenkort ff langs, ben benieuwd