Laatste dag Delhi

5 december 2013 - Delhi, India

Namaste allemaal,

Vandaag op tijd opgestaan, omdat ik een hoop shopping te doen heb. De markt gaat pas open om 10.30 dus ik heb eerst nog lekker rustig kunnen ontbijten en me spullen in gepakt, vanavond op naar het laatste hotel, vlakbij het vliegveld.

Aangekomen op de markt zijn er nog maar een paar kraampjes open en een handje vol toeristen, heerlijk rustig! Het shoppen gaat voorspoedig, ik merk dat het me goed afgaat en eindelijk gaat de omgang met de mensen ook soepel, we maken grapjes met elkaar en komen altijd tot een mooie prijs....toch jammer, dat je eindelijk echt door hebt hoe ze werken en dan moet je alweer naar huis.

Verder vandaag echt alleen maar geshopt en rondgezeuld door Delhi, een stuk drukker als gisteren. Ook weer even naar de Mac geweest want ze hadden nog een burger die ik niet kende dus die moest natuurlijk ook even geprobeerd worden, de McAloo Tikki Burger (Aloo is aardappel), prima te nassen, lekker pittig, heerlijk.

En door met shoppen totdat ik om 19.00 terug kom in het hotel waar ik me spullen heb achter gelaten, hun bellen een taxi voor me zodat ik naar het volgende hotel gebracht kan worden. Er stopt een rammelbakkie voor de deur wat mijn taxi blijkt te zijn, vast weer familie van de eigenaar, want er is geen taxi bordje te zien. Ik gooi me bagage en souvenirs in de auto en ik wil achter het stuur kruipen, nou ja ik trek de verkeerde kant open en de jongens beginnen te lachen, hell no dat is hier ooit een voertuig zou kunnen besturen.....en dat blijkt ook want het duurt een ruim een uur om er te komen, het verkeer staat vast. Op de weg staat er een groot bord met verboden te toeteren, waar iedereen al toeterend langs gaat natuurlijk.

Uiteindelijk komen we aan in de airport zone en lijkt het wel klein Las Vegas met ieder hotel heeft nog een flitsender bord dat het hotel ernaast met gierende kleuren en knipperende lampjes. Hij dropt me bij me hotel en ik check me voor de laatste keer in. Met de lift naar boven en op me kamer ga ik nog even douchen, me tas inpakken (die zelfs met souvenirs nog lichter is als toen ik hem meenam) en avond eten voordat ik naar bed ga.

Morgen wordt ik om 7.45 opgehaald met de taxi, die dropt me op het vliegveld.

Slaap lekker en tot morgen

Veuvje