2de en laatste dag Udaipur

18 november 2013 - Udaipur, India

Namaste allemaal,

Vandaag liep niet helemaal volgens plan, maar het werd wel een hele leuke dag.

Eigenlijk zou ik vandaag een autoriksja pakken naar The Monsoon Palace, maar de beste tijd om te gaan was rond 15 uur dus ben ik nog even lekker wezen shoppen, heb bij honderden winkeltjes thee gedronken en de oren van me eigen hoofd afgekletst...wat een fantastische sfeer hier!

Het leuke van vandaag is dat ik ook gezien en geleerd heb hoe de mensen hier leven en het leven beleven. Alles is hier zo anders als thuis, mensen zijn heel open en zijn echt geintreseerd in je! De eerste vraag is altijd uit hoeveel leden bestaat je gezin en dan komen de vragen over getrouwd, kinderen, vriendje....en als dat eenmaal uit de weg is, gaat  vooral over het leven. Hoe het te leven, maar hoe ook vooral niet. Prachtige gesprekken met totaal vreemden, wat een mooie beleving.

Ik liep vanmiddag een zilvershopje in en die kerel kijkt me aan rent weg om chai te halen en we hebben een gesprek van ruim 2 uur en niet gelogen, hij kom me dingen over mezelf vertellen die hij nooit had kunnen weten en ik had nog amper een woord gezegd. Ik was echt verbaast en hij heeft me echt geraakt. De tips die hij me heeft gegeven ga ik zeker proberen toe te passen, het liefst hier al in India.

Wat een fantastisch land is dit zeg, ze zeggen dat je hier komt om jezelf te vinden, maar daarvoor zul je je hier eerst moeten verliezen denk ik. Dat wordt wel lastig, omdat ik best een controlfreak ben en trouwens iedereen is bereid je te helpen dus ik denk dat je je zelf pas echt kan verliezen hier als je stimuleerde middelen gebruikt hier en ze niet echt goed vallen. Anders zou ik het niet weten. Wat wel zou kunnen is dat je een beetje in de war raakt in je hoofd, aangezien je zoveel nieuwe dingen hoort en zien die je leven wel een beetje op z`n kop kunnen zetten, iedere dag zie en hoor je hier nieuwe dingen....je denkt dat het niet gekker kan, maar echt alles is mogelijk in India (behalve rijden op de koe daar snappen ze hier niks van).

Incredible India en dat is echt waar, vandaag kom ik allemaal mensen tegen die me nog herkennen van gisteren en ze begroeten je alsof je ze al jaren kent en ze weten me naam nog!! Iedereen zwaait of geeft je een hand...soms moeten ze wat van je maar over het algemeen is het welgemeende interesse, fantastisch, dat zie je niet in Nederland.

Vandaag dus maar een kort verhaaltje, het is lastig vertellen over gesprekken die je hebt met mensen, maar ik heb wel al wat souvenirs is huis voor mezelf en voor mensen om me heen en tot nu toe gaat me tas nog steeds dicht!

Morgen ochtend om 6 uur vertrekt me trein naar Ajmer en daar pak ik de trein naar Puskhar, ook een klein plaatsje die net `s werelds grootste Camel Fair achter de rug heeft. Dus zo hopelijk lekker slapen, morgen weer vroeg dag.

Slaap lekker voor straks en hopelijk heb ik jullie morgen meer te vertellen (o;

Veuvje

1. Hanne:
    18 november 2013
    Hi schattie!
    Klinkt weer goed allemaal! En lekker geshopt! Wat een ouwehoer ben je toch... ;-)
    Goede reis en veel plezier!
    Dikke kus
  2. Mammie:
    18 november 2013
    Ja kletsen kun je als de beste leuk om te horen van die man die dingen over jouw wist terwijl je niks gezegd had
    Ook wel lekker toch een relax dagje
    En hoe is de broek geworden?
    Xxxxx en goede reis
  3. Tineke:
    19 november 2013
    hee Vivian, wat bijzonder allemaal hè? Er is meer tussen hemel en aarde dan wij weten en als je dan in een land bent waar voor het over grote deel op spiritueel gebied wordt geleefd en/of gedaan dan kan je haast niet meer achter blijven, je gaat mee in de flow. Laat het over je heen komen en haal er uit wat voor jou van toepassing is/bij jou hoort. Blijf jezelf en geniet, geniet en nog meer genieten...
    groetjes Tineke
  4. Diana:
    19 november 2013
    Hoi Viv,
    Wat leuk om te lezen dat het zo leuk is.
    Ben echt jaloers op je, zulke leuke ervaringen.
    Was ik maar wat jonger, backpakken op je 50 ste is geen optie, hahaha groetjes Diana