Op naar Varanasi!
28 november 2013 - Varanasi, India
Namaste allemaal,
Vannacht prima geslapen in de trein, wat onrustig, maar ik heb wel wat uurtjes kunnen pakken. Om stipt 6.10 komen we aan op station Delhi S. Rohilla, ik wordt bij de exit meteen belaagd door tientallen mannen die allemaal tegelijk me aandacht willen en aan me beginnen te trekken....ik scheld ze allemaal aan de kant en zeg dat ze me met rust moeten laten en ik pas iets van ze wil nadat ik eerst rustig een sigaretje heb gerookt....rustig!!! Nou ze zijn onder de indruk blijkbaar want ze verdwijnen allemaal als sneeuw voor de zon.
Uiteindelijk laat ik me afzetten door 1tje bij het New Delhi Metrostation om een metro te pakken naar het vliegveld. Na een half uur in de rij gestaan te hebben komt er een militair naar me toe en vraag waar ik heen moet, het vliegveld zeg ik en hij begint te lachen, dan zit je hier verkeerd, dan moet je een ander metrostation hebben.....pffff meen je! Maar gelukkig ligt die om de hoek, een prachtig metrostation, met een superdeluxe metro, maar weer met belachelijk veel controles en politie bewaking, daar zijn ze goed in hier in India, overbeveiliging, een vals gevoel van veiligheid creeren, want wat ze nou precies doen....de meeste metaldectetor poortjes staan uit en bij de bagagechecks is me vaak genoeg opgevallen dat de schermen het niet doen of uitstaan, dus lopen ze rond met AK47`s van voor de oorlog....dat bedoel ik met een vals gevoel van veiligheid.
In de metro hoor ik dat ik er een station eerder uit moet dan dat ze me vertelt hebben omdat ik naar Terminal 1D moet, daar pak ik de bus die me dropt voor de deur, veel te vroeg kom ik aan, om 8 uur sta ik op het vliegveld terwijl me vlucht vertrek om 13.25....maar ja beter te vroeg dan te laat, misschien kan ik wel ergens ff ontbijten. Ik check me bagage alvast in en loop door de douane, opzoek naar voedsel, dat vind ik in de vorm van de pizzahut! Ik loop wat rond na het eten over het vliegveld en ga op een stoel zitten, pak me ereader er weer bij, plop me oordoppen in en kan me zo even heerlijk afsluiten voor de Indiers, heerlijk!
Om 12.55 is de check in dus na het toiletbezoek loop ik naar de gate om er daar achter te komen dat hij is vertraagt...natuurlijk...me vliegtuig reizen op deze reis zijn niet de meest betrouwbare reizen geweest, dus waarom zou deze anders zijn! Maar ach terug naar me plekje, onderweg nog even een frietje gehaald bij de KFC en met me eraeder wacht ik totdat ik wel mag boarden. We worden allemaal in een bus gepropt om naar het vliegtuig te rijden, na 15 minuten wachten tot hij eindelijk vertrekt, stopt hij nog echt geen 100 meter verderop....het was de straat oversteken en dan was je er....wat zonde was dit zeg en iedereen in de bus moet er erg hard om lachen.
Eenmaal in het vliegtuig krijg ik niet eens het stijgen mee, want ik ben al vertrokken naar dromenland, wel een luxe vliegtuig trouwens, zoveel beenruimte heb ik nog nooit gehad! Een paar minuten voor de landing wordt ik wakker...toppie!! (nou was de vlucht maar een uur en 15 minuten maar toch!) Me bagage gepakt van de band leg ik via een man contact met me hotel dat ik opgehaald wil worden van het station, geen probleem er komt iemand aan! Na 1,5 uur wachten was er nog niemand en de meneer die me zijn telefoon (1 van de vele) geleend heeft komt op me af en zegt dat hij een taxi voor me geregeld heeft en dit heeft besproken met de hoteleigenaar. Als bevestiging belt hij het hotel op en die bevestigd het weer.....prima het begint donker te worden dus ik ben allang blij.
De telefoon meneer geeft allemaal soort instructies aan de taxi chauffeur en we vertrekken, na 1,5 uur komen we aan bij de afgesproken plek en staat er inderdaad iemand op me te wachten...een ouder mannetje die wilt me zware backpack tillen en ik neem hem die uit handen en geef hem me kleine rugzak, de grote ga ik hem echt niet aandoen, mannetje is al ruim in de 60! We lopen door een doolhof van allemaal straatjes en steegjes, dit ga ik nooit meer terug vinden, ben nu al de weg kwijt en ik hoef alleen maar te volgen!! Uiteindelijk komen we aan en wordt ik vriendelijk begroet door de eigenaar. Het oude mannetje wijst me me kamer waar ik ff alles kan droppen voordat ik in moet checken. Ik druk hem 20 roepies in zijn handen en hij is zo blij als een klein kind.
Bij het inchecken leer ik dat de kok vanavond er niet is dus er kan niet gekookt worden, maar hij wilt wel een ontbijtje voor me maken, prima als het maar eten is. Duurt 30 minuten zegt hij, prima spring ik ff snel onder de douche zeg ik! Dan zie ik je wel op het dakterras. Super! Ik zet de douche aan, eerst even checken wat is warm en wat is koud en ik wil er onder gaan staan en na 2 seconde valt de hele straal weg....nou dat was wel een hele korte en snelle douche. Onder de koude kraan was ik even me gezicht en gebruik voor de rest maar weer een zwitsal washandje....morgen hopelijk beter! Op naar het dakterras, waar ze prachtig uitzicht hebben over de Ganges, het is vreselijk mistig hier dus heel erg veel zie je nu niet in het donker, maar bij de aanblik ervan, wordt ik om de een of andere manier toch een beetje emo, pink een traantje weg...ben blij dat ik toch gekomen ben en niet vanochtend naar het vliegveld ben gegaan om naar huis te vliegen! De stad is knettergek, vol met mensen, fietsriksja, shops noem het maar op, maar de sfeer is echt uitstekend hier.
Vanavond ga ik niks meer doen, even met me moeder geskypt en wat achterstallig onderhoud gedaan aan me blog, mensen begonnen zich zorgen te maken....hopelijk kan ik ook snel me foto`s bijwerken.
Nu lekker slapen, morgen het knettergekke Varanasi verkennen....DE heilige stad in India...ben benieuwd
Veuvje

Nou, het is goed gegaan met het vliegen! Dat was nog wel even spannend he? Hopelijk is het terugvliegen dat Delhi ook ok. Geniet ervan, want hier keek je erg naar uit he?
Dikke kus
Toen Hans binnen kwam zei hij haha je heb t zeker geskypt met viv ( moest nog beginnen met eten koken) hele dikke kus en geniet ervan en ps laat je niet gek maken door al die mannen.